Přečtete si článek o předčasným opotřebení motocyklových pneumatik. Ověřte jak si vyhnout předčasné opotřebení pneu.
Co má vliv na opotřebování pneumatik?
-
Rychlost jízdy (snížení rychlosti s 120 k 100 km/h zvyšuje průběh kolem 30%),
-
typ vozovky (štěrkové cesta působí kolem 30% rychlejší opotřebení),
-
příliš vysoké zatížení motocyklu s nákladu.
Jak poznat předčasné opotřebení dezénu?
Nepravidelné opotřebení dezénu se objevuje, když jeho výská menší na jediném místě nebo pneumatika začíná rychle „zoubkovát“.
Nízký tlak v pneumatikách má hodně škodlivé působení než příliš vysoký.
Co znamená opotřebení pneumatiky na jediném místě?
Opotřebení pneumatiky jenom na jediném místě může být spojené s závažným poškození při nevyvážeností kol a porouchání disků nebo vnitřní pneumatiky.
Jaká jsou důvody předčasné opotřebení pneumatiky?
-
nepravidelný tlak v pneumatice (příliš vysoký nebo nízký),
-
mechanické poškození.
Proč na pneumatikách dělají se zuby?
-
příliš vysoký tlak,
-
nerovně pracující amortizéry,
-
s důvodu rozvrhu zatížení
Můžeme samí opravit pneumatiky?
Můžeme riskovat opravu jen v případě bodového poškození tenkým objektem. Při velkých dírách a roztrhávaní musíme měnit pneumatiky.
Galerie
Opotřebená pneumatika v střední častí dezénu
Zoubkování přední pneumatiky
Zoubkování zadní pneumatiky
Dezén se sklonem k zoubkování