Přečtete si příručku uživatelů motocyklů. Dozvíte se jak exploatovat a skladovat motocyklové pneumatiky.

V jaký způsob skladovat pneumatiky, aby chránit jejích trvanlivost?

  • Pneumatiky je třeba skladovat v zavřených, ventilovaných místnostech, studených, se suchým ovzduší,
  • Optimální teplota ovzduší 15-25 stupňů Celsia,
  • Je třeba se stranit od ozonu (např. místnost kde jsou skladovány pneumatiky, nemůže byt osvětlena rtuťovou elektronkou),
  • Není dovoleno skladovat pneumatiky v sousedství kyselin, rozpouštědel nebo jiných chemikálii.
  • Stranit od slunečního světla,
  • Jestli pneumatiky musejí ležet nad sebou, co několik týdnů musíme  měnit místem.
  • Nejlepší způsob skladovaní pneumatik vypadá jako postavení motocyklu na speciálním stojanu.


Skladovaní motocyklových pneumatik

Jak kontrolovat stav dezénu?

Za prvé musíme zkontrolovat hlubokost dezénu. Podle evropských zákonů minimální hlubokost musí mít 1,6 mm, a v skútrech 1mm.

Za druhé, je důležitý faktický stav pneumatiky. Pomalé zkontrolování každého centimetru dezénu umožňuje nalezení nebezpečných prasklin, nebo jiného poškození např. v místě kde pneumatika byla setřena během brzdění (zvláštně v motocyklech nevybavených ABSem).

 

Tlak v pneumatikách

Je třeba regulárně kontrolovat tlak v pneumatikách (nejlépe každý týden). Měly by být nahuštěny dle doporučení výrobců. Mějte na pamětí, že tlak pneumatik je třeba kontrolovat vždycky za studena.

 

Pravidelná kontrola tlaku je podstatným prvkem pečlivosti o pneumatiky a také o bezpečnost během cestovaní. Fot. Continental