Počátky. Historie automobilky Citroën začala v roce 1919. Avšak její kořeny sáhají do roku 1904, když André Citroën založil firmu Engrenages Citroën, vyrábějící ozubená kola. Zanedlouho firmou vyráběné ozubené převodovky byly montovány do většiny francouzských automobilů. Ozubená kola Citroënu kupoval také do svých automobilů Rolls-Royce. Dne 28. května 1919 první Citroën Typ A byl zaveden do výroby. Premiéru vozidla doprovázela masová reklamní kampaň a během dvou týdnů bylo přijato 16 tis. objednávek, což bylo obrovským úspěchem.
Rozvoj. Mluvíme-li o Citroënu, nelze opomenout polskou stopu. Ve Varšavě byla otevřena montovna firmy, třetí v zahraničí. Měla plochu 7 tisíc čtverečních metrů a zahájila provoz v lednu roku 1930. V továrně se montovaly osobní automobily typu C4 a C6 s uzavřenou karosérií. Částečně se používaly polské materiály. V období prosperity bylo smontováno dle různých zdrojů 1 až 2,4 tis. automobilů. Již v roce 1932, po podepsání licenční smlouvy s Fiatem, varšavská pobočka Citroënu omezila svou činnost a o dva roky později byla zavřena z důvodu krize. Konec čtyřicátých let a padesátá léta jsou ve znamení rychlého rozvoje značky. V roce 1949 se začal vyrábět 2CV (oblíbená „kachna“) s dvouválcovým motorem. Automobil se přestal vyrábět teprve v roce 1990. V roce 1955 byl představen na pařížském autosalónu model DS. Byl to šok. První den bylo přijato 12 tisíc objednávek na tento automobil. V roce 1970 se vyrobilo až 103 tisíc kusů těchto vozidel a po celou dobu výroby skoro půl druhého miliónu aut. V roce 1974 Citroën a Peugeot vytvořily koncern – PSA. Od této doby jsou určité automobilové díly obou značek stejné (motory, převodové skříně, podlahy).
Přínos pro automobilismus. Citroën zavedl mnoho nových technologií, mj.: první ocelovou karoserii, hydropneumatické zavěšení, sériový montážní pás.
Současnost. Na začátku tohoto století byl zaveden do výroby model C5, který vyvolal kontroverze ohledně poměrně konzervativního vzhledu. Později přišla řada na C3, který si podmanil řidiče půvabným vzhledem. Následně vyjíždějí C8, C2, C1, C4 a C6. Kromě osobních modelů vznikaly a vznikají dodávkové modely této značky.
Přínos pro automobilismus. Model DS z roku 1955 byl vybaven kotoučovými brzdami, poloautomatickou převodovkou, hydropneumatickým zavěšením a velkým, 500litrovým kufrem. V tamtěch časech to byla inovativní řešení.
Zajímavosti. Firma vsadila na kvalitu a životnost svých automobilů. V roce 1933 byl vybrán z montážního pásu náhodný kus a... během 133 dnů ujel 300 tis. km se stálou rychlosti 93 km/h. Převodovka Citroënu byla použita v kormidle největší lodě této doby – Titanicu. Model DS si zahrál v roce 1967 ve filmu „Fantomas se vrací“. Měl roli automobilu – skrytého tryskového letadla, které umožňovalo Fantomasovi útěk.
Populární modely: Citroën C1, Citroën C3, Citroën C4, Citroën C4 Picasso, C5, Citroën C6, Citroën C8
Pneumatiky. Většina automobilů značky Citroën se sériově vybavuje pneumatikami značky Michelin. Výjimkou mohou být nové automobily série C3 (pneumatiky Bridgestone Turanza ER300) a DS3 (pneumatiky Bridgestone RE050A), které budou sériově vybaveny pneumatikami značky Bridgestone. Citroën jako majitel několika desítek modelů aut má obrovský výběr rozměrů pneumatik, které používá ve svých vozidlech. Nejoblíbenějšími rozměry jsou: 175/65 R14, 185/65 R14, 195/65 R15, 85/60 R15, 195/60 R15, 205/55 R16 nebo 215/55 R16.