Zjistěte, jak ve čtyřech krocích odhalit příčinu táhnutí vozidla do strany. Čtěte více o příčinách táhnutí automobilu do strany.
Pokud během přímé jízdy není vozidlo schopno držet rovně směr jízdy, znamená to, že některé části nápravy včetně pneumatik nefungují tak, jak by měly. Může být celá řada příčin. Mezi ty banální patří třeba rozdílný tlak v pneumatikách, mezi závažnější potom patří špatná geometrie po neprofesionálních úpravách vozu.
Velké množství poruch je způsobeno nesprávnými hodnotami úhlů mezi jednotlivými elementy geometrie podvozku:
-
od sbíhavosti předních kol
-
přes úhel naklonění kola od podložky
-
až po vytočené a uvolněné šrouby
Zvláště poslední věc bývá při kontrole zanedbávána. Odpovídá rovněž za nepříjemné objevování se stáčení vozidla. Vyplatí se i kontrola brzdného systému a valivého odporu jednotlivých kol.
Pokud má však automobil i nadále problém s přímým směrem jízdy i po všech možných návštěvách diagnostik v servisech a po výměně poloviny součástek na nápravě, doporučujeme jednoduchou metodou zjistit, jestli příčinou nejsou vadné pneumatiky.
Takovou diagnostiku může provést samostatně. Vystačí nářadí na výměnu kol, trochu času a kus rovné cesty. Ještě než se pustíme do práce, zkontrolujeme nastavení tlaku v pneumatikách tak, aby odpovídalo doporučením výrobce vozidla.
Kde hledat příčinu táhnutí automobilu do strany? Je to jednoduché.
Využijte našeho postup ve čtyřech krocích.